Visitation

Målgruppe

Ægirskolen modtager elever der primært har udfordringer indenfor det følelsesmæssige- og relationelle felt.

Herunder eksempelvis:

  • Impulsstyret- og udadreagerende adfærd. 
  • Kraftige følelser og humørsvingninger – som at blive ked af det, vred eller angste – og samtidig har vanskeligt ved at registrere, forstå og regulere dem hensigtsmæssigt.
  • Er forstyrret i deres tilknytningsmønstre og har brug for ekstra støtte til at danne relationer.
  • Oplevet tidlige tab og traumer. 
  • Udfordringer knyttet til koncentration og opmærksomhed.
  • Svært ved at holde overblik, strukturere og planlægge. 
  • Nedsat selvværd og selvtillid. 
  • Som følge af ovenstående har eller har haft svært ved regelmæssig skolegang eller egentlig skolevægring.
  • Sansemæssige udfordringer og perception der eks. betinger uhensigtsmæssig adfærd.
  • Udfordringer i familie dynamik.

Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere

Der afholdes typisk 2 obligatoriske møder omkring den enkelte elev pr år, et opfølgningsmøde og et aftaleforum. Hvor det første har til formål at vurdere om vi er på rette spor og det sidste har til formål at afklare om eleven skal revisiteres til kommende skoleår.

Herudover bliver der afholdt møder omkring eleverne efter behov.

Til møderne er der altid myndighedspersoner med enten rådgiver, PPR-psykologer, familiebehandlere, kontaktpersoner eller eksempelvis folk psykiatrien der evt. er tilknyttet jeres barns sag.